tisdag 3 februari 2009

Mormors köksgardin........

......blev en klänning.
I väntan på nya tyger blev vi sittande och kolla igenom de tyger som vi hade hemma, då dök mormors gamla köksgardin upp och vips satte fantasin fart. Det var inte stora biten, men jag ville använda den till något, så en lappklänning fick det bli. Den nedre delen med spets är alltså min mormors gammla gardin och de andra passade bara så bra till, eller hur?
Nu får vi bara vänta in sommaren, E blev super nöjd och så även jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Harligt att ni har haft det bra i fjallen! Ellens klanning var jatte fin.
Ar just nu i Hoi An, i vietnamn. En stad med over hundra skraddare, tanker pa er da. Ni borde komma hit o kika.
hoppas allt ar bra hemma!
kramar ellinor

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hejsan. Jag köper mina tags på minanamnband.se. Kanske man skullt ta och skriva det på bloggen??
Ha det bra. Kul att du hittade min blogg.